Datum a čas:
23.10.2012 od 21:00 na parkovišti mezi bloky Strahova
Pravidla hry:
Bloky byly rozděleny na skupiny A a B. V jednotlivých skupinách pak hrál každý blok s každým. Ve hře bylo 36 papírových krabic, pod kterými bylo ukryto 16 dvojic různých předmětů. Hrály proti sobě najednou vždy 4 bloky (dva na jednom hřišti a dva na druhém). Každý tým bloku měl maximálně 6 hráčů. Zástupci týmů si střihli o to, kdo z nich bude začínat. Z každého týmu vyběhla dvojice a odkryla dva předměty schované pod krabicemi. Pokud našli dva shodné předměty, získal tým bod, pokud ne, předměty byly opět zakryty. Týmy se v odkrývání vzájemně střídaly. Zvítězil ten, kdo odkryl nejvíce dvojic shodných předmětů.
Pořadí bloků:
POŘADÍ |
BLOK |
1. místo |
11 |
2. místo |
7,9
|
3.
místo |
|
4.
místo |
3 |
5.
místo |
6 |
6.
místo |
10 |
7.
místo |
5 |
8.
místo |
2, 4 |
9.
místo |
|
10. místo |
|
Nezúčastnili
se |
8 |
Komentář:
Kromě bloku 8 se zúčastnily všechny ostatní bloky. Zároveň přišlo i poměrně dost lidí, kteří sice aktivně nehráli, ale přišli povzbudit vlastní blok. I přes chladnější počasí se hra vydařila, na 50-ti soutěživých aktivních hráčích bylo vidět, že se dobře baví.
8.10.2012 ve 21:00 na travnaté ploše u školícího centra
O hře:
K této hře je potřeba 5 - 10 lidí, jedním z
členů týmu ovšem musí být holka.
V bludišti bude celkem 10 stanovišť, na nichž jsou kartičky s čísly od 1 do 10. Všechny kartičky jsou bílé a bude na nich napsáno číslo bloku, kterému kartička patří, a velkým písmenem číslo (to je pořadí, v kterém se musí kartičky vynášet z bludiště). Týmy se tudíž ke kartičkám budou muset dostat postupně a donést je od čísla 1 až po číslo 10. Cestu bludištěm k nim a opět zpátky si budou muset najít sami. V praxi to vypadalo tak, že najednou bylo v bludišti 10 lidí, chodili od hromádky k hromádce a hledali jedničku, pak dvojku atd.
Pravidla hry:
1. Z každého bloku vybíhá 1 zástupce, který se musí dostat na stanoviště, kde je kartička s jeho pořadovým číslem - tu musí vzít a přinést na stanoviště
2. Další vybíhá poté, co se vrátí ten před ním a musí donést kartičku s číslem o jedno větším než to, které přinesl ten před ním (takto je třeba postupně získat čísla od jedné do deseti).
3. Vyhrává ten tým,
který jako první nasbírá všech 10 čísel svého bloku.
4. Je zakázáno podlézat
pásky tvořící cesty bludiště.
Pořadí bloků:
Nezúčastni se: blok 8
Komentář:
Účast byla vysoká. Přišlo 65 studentů a několik fanoušků. Příprava hry byla velmi dlouhá - vyrobili jsme bludiště z bambusových 90 cm vysokých klacíků a propojili je červeno bílou páskou. Samotná hra trvala krátce - asi 20 minut. Bylo ale vidět, že hra všechny účastníky velmi bavila, a to jak ty aktivní, kteří pobíhali uvnitř bludiště, tak i fanoušky.
Datum a čas:
25.9.2012 od 20:00 na parkovišti mezi bloky Strahova
O hře:
Hrací plán se skládá ze 100 políček. Každý blok musí mít tým složený z pěti lidí,
z nichž 4 jsou "figurky" a jeden hází kostkou. Na některých políčkách hracího plánu jsou
různé symboly a značky (jejich význam si můžete přečíst níže). Úkolem každého týmu je
provézt všechny figurky celým hracím plánem a dostat je všechny co nejdříve zpátky
do domečku. Na rozdíl od "Člověče, nezlob se!" na začátku hry není třeba pro nasazení
"figurky" hodit šestku, stačí libovolné číslo, aby mohla vyrazit. Dále, pro příchod do domečku
není třeba hodit přesné číslo. Stojím-li tedy jedno políčko před domečkem a hodím šestku,
dostanu se tam i tak).
Pravidla hry:
1. Bloky si vylosují pořadí v jakém se rozestaví podle hracího plánu (čísla budou napsaná
u domečků). Začíná tým, který si vylosoval jedničku.
2. Postupně se hází kostkou a "figurky" chodí po hracím plánu. Pokud však stoupnou na
nějak označené pole, řídí se těmito pokyny:
políčko s úkolem/otázkou:
- úkol/otázka se plní až následující kolo před házením kostkou (splní-li úkol, může
házet kostkou a hrát dál, pokud ne, tak stojí)
- označení: O (jako otázka), Ú (jako úkol)
políčko +/- a transport:
- hráč se posunuje ještě při svém aktuálním tahu
- označení: např. +5 nebo -2
3. Pokud se hráč dostane na políčko, na kterém již je "figurka" jiného týmu, následuje
rozstřel: hráč na políčku i ten, který nově přišel si zahrají "kámen - nůžky - papír".
Ten, který vyhraje, zůstává na daném políčku a ten, který prohraje, se vrací o 5 políček
zpět.
4. Pokud je hráč na políčku úkol, otázka nebo příklad a nevyřeší zadání správně, musí se
vrátit o jedno políčko dozadu. Kostkou hází až v dalším kole, kdy přijde na řadu.
5. Vyhrává tým, který dostane nejdříve všechny své "figurky" do domečku, přičemž se hra
dohrává, aby se určilo pořadí ostatních týmů.
Poznámka:
Indicii k Bonusové hře získají pouze ty bloky, které dostanou všechny své 4 "figurky"
do domečku.
Pořadí bloků:
Nezúčastnili se: blok 4 a 8
Komentář:
Na první hru byla účast vyšší než jsme očekávali, nicméně v porovnání s ostatními hrami přišlo méně lidí, a to konkrétně 40. Hra trvala velmi dlouho, a tak bylo potřeba v půlce hry zasáhnout a hru urychlit. Nakonec vše dobře dopadlo a vítězná "pětka" si odnesla svoji výhru.
Je tomu už více jak dva a půl roku co se společnými silami podařilo nainstalovat polo-profi meteostanici na střechu bloku 4, která sbírá a interpretuje chování počasí nejen pro obyvatele Strahova. Ale historií bychom se v tomto malém příspěvku neradi zabývali a to hlavně z toho důvodu, že SH stanice je ještě co se týče délky kontinuálního pozorování spíše batoletem.
Aktuální stav počasí si může každý dohledat na stránkách weather.sh.cvut.cz. Součástí stránek jsou i nabízené odkazy, které podsouvají informace „Jak bude zítra?“. Tím ale užitečnost naší meteostanice teprve začíná. K čemu všemu jsou tedy dobrá naše pozorování?
Pokud se chceme pozorováním počasí zabývat v globálnějším měřítku, tak se hodí vědět, jak je nejenom kousek od našeho bydliště, ale i v odlehlejších místech naší vlasti, či kdekoli na světě. K tomu slouží mnoho portálů a naše stanice je zapojena do projektů CWOP (Citizen Weather Observer Program), Weather Underground, AWEKAS (Automatisches WEtterKArten System) a Wedaal. V tuzemsku jsme spojeni s in-počasí, které například nabízí teplotní a vlhkostní mapu pro ČR, která vychází z aktuálně naměřených dat. Dále spolupracujeme např. s meteo.amut.net , nebo e-počasí.cz.
Semo-tamo se naší stanici podařilo posloužit atypickým způsobem a to např. pro potřebu posuzování vhodnosti druhů světlíků v různých klimatických podmínkách, využívání našeho pozorování při vývoji nových stavebních materiálů při ČVUT, anebo jako vstupní data při diplomové práci, která se zabývala chlazením data-center.
Na závěr pár informací, jak můžete informace z naší stanice čerpat. Nemusíte vlastní pouze PC, ale jde to i s mobilem. Aktuálně poskytujeme podporu pro Windows Mobile, Android a mobilní verzi webu pro Apple iOS. Pokud preferujete různá rozšíření pro vaše oblíbená PC prostředí, tak mohou posloužit rozšíření pro Chrome, Firefox, novější Windows anebo MacOS X.
Ale abychom jen nechválili - pár nedostatků nám stále zůstává nevyřešených. Především je to snaha o vytvoření „líbivějšího“ webu a problematické sledování UV záření díky rušivému okolnímu prostředí na střeše bloku 4. Pokud by někoho problematika v jakémkoli směru výše uvedených nedořešeností zajímala, tak se na nás neváhejte obrátit! Rádi uvítáme pomocnou ruku.
Pokud našemu pozorování chcete vyjádřit podporu anebo máte na jazyku jakoukoli otázku či komentář, nebojte se využít mail weather@sh.cvut.cz anebo sociálních sítí (Facebook, twitter).
Za realizační tým Lukáš »Firestone« Kužel
Uznávám, že nalezení zmíněného klubu se neobešlo bez jistých problémů a fronta, která se na začátku večera táhla od vstupu až na parkoviště, rovněž nepůsobila příliš pozitivně. Všechny obavy ale zmizely ve chvíli, kdy nás pořadatelé začali vpouštět dovnitř. Hned u dveří nás přivítalo monstrózní zakrvácené prostěradlo - ostatně výzdoba celého klubu byla zajímavě řešená a musím uznat, že přítmí a stěny, které zdobily dýně s ďábelským ksichtem, jen dokreslovaly příjemně strašidelnou atmosféru, která na nás dýchala snad na každém našem kroku. Vše ještě umocňovala přítomnost monstrózních monster - kostlivců, upírů, pirátů, nájemných vrahů, duchů a spousty dalších. Bylo na místě uspořádat anketu o nejlepší masku večera! Letošní ročník tak nejvíce zaujala maska "Nemrtvá". U mě osobně to ale jednoznačně vyhrál člověk, který přišel na večírek v nenápadných šatech s obrovskou dýní na krku... Dýňosaurus jeden!
Nutno
podotknout, že nápaditost a originalita, s jakou pořadatelé k celé akci
přistupovali, se dávala zúčastněným na odiv téměř všude a po celý večer.
Většina návštěvníků jistě ocenila prvních dvě stě piv zdarma, želé panáky,
které v průběhu večera roznášely krásné hostesky, či například soutěže typu,
kdo vypije nejrychleji půllitr piva brčkem a podobně. Příjemně překvapil i DJ,
který již od začátku večera pouštěl mixáž všeho, co našel pod pultem nebo u
babičky na půdě - od skupiny Queen, Aqua přes Šmouly a mixu slavných hitů z Pomády
až po Scooter, Lady Gaga nebo Katy Perry - na své si tak mohl přijít skutečně úplně
každý.
Co dodat? Letošní Halloweenská párty na Hvězdě byla rozhodně povedená a není pochyb o tom, že si to všichni zúčastnění královsky užili. Nezbývá než poděkovat Všem těm, co si ve středu večer udělali čas a dorazili na Hvězdu, pomohli tam vytvořit úžasnou atmosféru a oslavili spolu se Silicon Hillem Haloween vskutku velkolepým způsobem.
Už
teď jsem zvědavý na příští ročník a těším se na další skvělou SH akci!
Za
PR TEAM klubu Silicon Hill
Michal Malý
V poslední době se i v České republice stává tradicí, že se večery 31. října nesou ve znamení Halloweenu, svátku záhrobí, strašidel a všemožných morbidních výjevů. Už v podvečer jste tak mohli v pražských ulicích potkávat lidi v nejrůznějších převlecích, čarodějnicemi počínaje a oživlými mrtvolami konče. Většina z nich pak vyrazila na koledu do některého z klubů, aby oslavili spolu s ostatními Halloween. Ani my jsme nezůstali sedět doma a věřím, že všichni ti, kteří se rozhodli zavítat ve středu do klubu Hvězda, mi dají za pravdu, že to v žádném případě nebyl špatně strávený čas...
Uznávám, že nalezení zmíněného klubu se neobešlo bez jistých problémů a fronta, která se na začátku večera táhla od vstupu až na parkoviště, rovněž nepůsobila příliš pozitivně. Všechny obavy ale zmizely ve chvíli, kdy nás pořadatelé začali vpouštět dovnitř. Hned u dveří nás přivítalo monstrózní zakrvácené prostěradlo - ostatně výzdoba celého klubu byla zajímavě řešená a musím uznat, že přítmí a stěny, které zdobily dýně s ďábelským ksichtem, jen dokreslovaly příjemně strašidelnou atmosféru, která na nás dýchala snad na každém našem kroku. Vše ještě umocňovala přítomnost monstrózních monster - kostlivců, upírů, pirátů, nájemných vrahů, duchů a spousty dalších. Bylo na místě uspořádat anketu o nejlepší masku večera! Letošní ročník tak nejvíce zaujala maska "Nemrtvá". U mě osobně to ale jednoznačně vyhrál člověk, který přišel na večírek v nenápadných šatech s obrovskou dýní na krku... Dýňosaurus jeden!
Nutno podotknout, že nápaditost a originalita, s jakou pořadatelé k celé akci přistupovali, se dávala zúčastněným na odiv téměř všude a po celý večer. Většina návštěvníků jistě ocenila prvních dvě stě piv zdarma, želé panáky, které v průběhu večera roznášely krásné hostesky, či například soutěže typu, kdo vypije nejrychleji půllitr piva brčkem a podobně. Příjemně překvapil i DJ, který již od začátku večera pouštěl mixáž všeho, co našel pod pultem nebo u babičky na půdě - od skupiny Queen, Aqua přes Šmouly a mixu slavných hitů z Pomády až po Scooter, Lady Gaga nebo Katy Perry - na své si tak mohl přijít skutečně úplně každý.
Co dodat? Letošní Halloweenská párty na Hvězdě byla rozhodně povedená a není pochyb o tom, že si to všichni zúčastnění královsky užili. Nezbývá než poděkovat Všem těm, co si ve středu večer udělali čas a dorazili na Hvězdu, pomohli tam vytvořit úžasnou atmosféru a oslavili spolu se Silicon Hillem Haloween vskutku velkolepým způsobem.
Už teď jsem zvědavý na příští ročník a těším se na další skvělou SH akci!
Za PR TEAM klubu Silicon Hill
Michal Malý
Copyright © 1996-2024 Silicon Hill. Všechna práva vyhrazena.