Pokud jste ve čtvrtek 11. 4. 2013 v noci zavítali do zahrady Kinských, mohli jste narazit na skupinky studentů běhajících za fáborky, chytajících žáby nebo lezoucích do jezírka. Jestli jste si mysleli, že se zbláznili z náročného studia, tak vás mohu ujistit, že šlo jen o další ze série strahovských Blokových her.
Hra spočívala v projití cesty zahradou Kinských, která byla označena růžovými fáborky Na této trase čekalo několik náročných a vysilujících úkolů testujících schopnosti všech bojovníků: sebrat pět druhů listů, složit básničku obsahující slova jako například „strojař“ a „máslo“, změřit hloubku zdejšího jezírka a přinést z něj vodu, přinést šišku, opatřit si nějaké zvíře, namalovat jednomu spolubojovníkovi z bloku na obličej vtipný obrázek a nakonec vzpomenout si, kolik svíček po cestě potkali.
Překvapivě nezvládnutelným úkolem se stalo právě počítání svíček. Někteří nejspíše kolem každé prošli několikrát, protože ke chtěnému číslu čtyři se nikdo nedopočítal a některé odhady se vyšplhaly až k cifře 13. „Báli jsme se hlavně úkolu se zvířetem, protože když jsme tuto hru plánovali, bylo zde ještě pět centimetrů sněhu,“ prozradil jeden z organizátorů. Tuto misi ale splnili všichni výborně, ať už díky všudypřítomným žábám nebo stonožkám.
Někteří válečníci, nejspíše očekávajíc noc prožitou vojenskou misí, dorazili i s lahvemi piva či jinými alkoholickými nápoji doufaje, že nepřítele při boji buď opijí nebo podplatí a tím získají výhodu. „Čekali jsme, kdy už konečně přijde ta bitva, ale dostávali jsme jen mírové úkoly,“ zklamaně sdělil jeden z účastníků.
Jednotlivé týmy začínaly svoji pouť postupně v pětiminutových intervalech. Na konci se jim změřil čas a případně přidalo pět minut za každý nesplněný úkol. Nejrychleji se celou dráhou probojoval blok 2. Díky tomu, že použili žolíka, stouplo jejich celkové skóre o celých 20 bodů. Na druhém místě o několik minut později skončil blok 5 a jako třetí měly nejrychleji splněny všechny úkoly bloky 6 a 4. Druhý jmenovaný ale také využil možnost zdvojnásobení a přilepšil si do souhrnné tabulky šestnácti body.
Tentokrát neomezený počet členů týmu některé bloky pochopily opačně a myslely si, že jde o omezení zespoda. Ani tak ale šestka se dvěma soutěžícími neobsadila poslední místo.
Nikdo se během celé akce neztratil a snad žádná ze žab toulajících se parkem nepřišla k újmě. Příští bloková hra je naplánována na 25. 4. 2013, kde budou létat nejen frisbee, ale kolem něj i soutěživí Strahováci.
Tématem v pořadí třetí blokové hry tohoto semestru byla disciplína oblíbená u všech studentů bez poledních pauz. Ano, hádáte správně, jednalo se o rychlostní pojídání. „Dost jsme se jako tým na tuto akci připravovali, poslední týden jsme jedli i několikrát denně,“ prozradil jeden z účastníků.
Nejdříve si každý došel pro svoji porci polévky a hlavního chodu, skládajícího se z brambor a holandského řízku. Na posledním talířku byl připraven dezert, který si soutěžící mohli dokonce vybrat, což bylo velmi kladně přijato.Týmy, skládající se až z pěti členů, usedly s tácy ke stolům. Organizátoři následně svázali ruce vedle sebe sedících jedlíků z jednotlivých bloků pevným provazem. Ten měl sloužit jednak k tomu, aby se soutěž zpomalila a tak se mohli i ostatní nabažit zbytků po týmech, které nedorazily, a jednak k tomu, aby se jednotliví členové nemohli snadno vyměnit.
Umístění | Blok |
---|---|
1 (10b) | 5 |
2 (9b) | 7 |
3 (8b) | 2 |
4 (7b) | 10 |
5 (6b) | 9 |
6 (5b) | 6 |
7 (4b) | 3,4 |
Všechno poživatelné na svém stole spořádal nejrychleji blok 5, který díky tomu nyní vede průběžnému pořadí. Po několika vteřinách za nimi dožvýkal i blok 7, za což obsadil stříbrnou příčku. Přední trojici pak uzavřel blok 2.
Na blokovou hrrazil poprvé v tomto semestru tým bloku 4, i když pouze se dvěma členy. Pravidla byla jasná, a tak i oni měli celých pět porcí ke spolykání. Bohužel se kvůli tomu obsadili spolu s blokem 3, ze kterého také baštili jen dva obyvatelé, poslední místo. „Hrdinové z bloku 4“, jak si sami říkají, mi vypověděli: „My jedeme na vytrvalost. Ne, že bych se chtěl vymlouvat, ale vydrželi jsme až do konce.“ Na moji otázku, zda správně pochopili pravidla mi odpověděli, že „vytrvalost je vždy ten správný přístup“.
Jídla, která i přes hvězdné výkony soutěžních týmů zbyla, byla povětšinou snědena přihlížejícími. Z důvěrných zdrojů blízkých finančnímu manažerovi se k nám dostalo, že nakonec zbyly pouze čtyři porce brambor.
V pořadí šestá bloková hra v tomto semestru se odehrála 4.12.2012 ve Strahovském bazénu a byla mokřejší než všechny ostatní.
Kdo chtěl vyhrát, musel se namočit, a to pořádně. Každý tým měl svoji truhlu s pokladem zamklou pěti zámky a musel v hloubce hledat klíče označené barvou svého bloku. Aby to ale nebylo tak jednoduché (což ani takto nebylo), klíčů stejné barvy bylo čtyřnásobně více, než bylo skutečně potřeba.
Nezúčastni se: blok 8 a blok 4
Vyčerpávající úkol nakonec stihl splnit nejrychleji blok 5, čímž se v celkovém pořadí posunul na čtvrté místo. Na prvním místě se stále drží blok 2. Tentokrát se ale odměny dostalo pro všechny týmy, truhly totiž nebyly prázdné. Radost ze zlatých penízků byla nakonec zmírněna, když se zjistilo, že jsou čokoládové. Ale ani tím si účastníci nenechali zkazit náladu (i když to způsobilo pár úspěšných pokusů vykoupat organizátory) a ještě dlouho po skončení hráli v bazénu vodní basketbal.
Datum a čas:
23.10.2012 od 21:00 na parkovišti mezi bloky Strahova
Pravidla hry:
Bloky byly rozděleny na skupiny A a B. V jednotlivých skupinách pak hrál každý blok s každým. Ve hře bylo 36 papírových krabic, pod kterými bylo ukryto 16 dvojic různých předmětů. Hrály proti sobě najednou vždy 4 bloky (dva na jednom hřišti a dva na druhém). Každý tým bloku měl maximálně 6 hráčů. Zástupci týmů si střihli o to, kdo z nich bude začínat. Z každého týmu vyběhla dvojice a odkryla dva předměty schované pod krabicemi. Pokud našli dva shodné předměty, získal tým bod, pokud ne, předměty byly opět zakryty. Týmy se v odkrývání vzájemně střídaly. Zvítězil ten, kdo odkryl nejvíce dvojic shodných předmětů.
Pořadí bloků:
POŘADÍ |
BLOK |
1. místo |
11 |
2. místo |
7,9
|
3.
místo |
|
4.
místo |
3 |
5.
místo |
6 |
6.
místo |
10 |
7.
místo |
5 |
8.
místo |
2, 4 |
9.
místo |
|
10. místo |
|
Nezúčastnili
se |
8 |
Komentář:
Kromě bloku 8 se zúčastnily všechny ostatní bloky. Zároveň přišlo i poměrně dost lidí, kteří sice aktivně nehráli, ale přišli povzbudit vlastní blok. I přes chladnější počasí se hra vydařila, na 50-ti soutěživých aktivních hráčích bylo vidět, že se dobře baví.
8.10.2012 ve 21:00 na travnaté ploše u školícího centra
O hře:
K této hře je potřeba 5 - 10 lidí, jedním z
členů týmu ovšem musí být holka.
V bludišti bude celkem 10 stanovišť, na nichž jsou kartičky s čísly od 1 do 10. Všechny kartičky jsou bílé a bude na nich napsáno číslo bloku, kterému kartička patří, a velkým písmenem číslo (to je pořadí, v kterém se musí kartičky vynášet z bludiště). Týmy se tudíž ke kartičkám budou muset dostat postupně a donést je od čísla 1 až po číslo 10. Cestu bludištěm k nim a opět zpátky si budou muset najít sami. V praxi to vypadalo tak, že najednou bylo v bludišti 10 lidí, chodili od hromádky k hromádce a hledali jedničku, pak dvojku atd.
Pravidla hry:
1. Z každého bloku vybíhá 1 zástupce, který se musí dostat na stanoviště, kde je kartička s jeho pořadovým číslem - tu musí vzít a přinést na stanoviště
2. Další vybíhá poté, co se vrátí ten před ním a musí donést kartičku s číslem o jedno větším než to, které přinesl ten před ním (takto je třeba postupně získat čísla od jedné do deseti).
3. Vyhrává ten tým,
který jako první nasbírá všech 10 čísel svého bloku.
4. Je zakázáno podlézat
pásky tvořící cesty bludiště.
Pořadí bloků:
Nezúčastni se: blok 8
Komentář:
Účast byla vysoká. Přišlo 65 studentů a několik fanoušků. Příprava hry byla velmi dlouhá - vyrobili jsme bludiště z bambusových 90 cm vysokých klacíků a propojili je červeno bílou páskou. Samotná hra trvala krátce - asi 20 minut. Bylo ale vidět, že hra všechny účastníky velmi bavila, a to jak ty aktivní, kteří pobíhali uvnitř bludiště, tak i fanoušky.
Datum a čas:
25.9.2012 od 20:00 na parkovišti mezi bloky Strahova
O hře:
Hrací plán se skládá ze 100 políček. Každý blok musí mít tým složený z pěti lidí,
z nichž 4 jsou "figurky" a jeden hází kostkou. Na některých políčkách hracího plánu jsou
různé symboly a značky (jejich význam si můžete přečíst níže). Úkolem každého týmu je
provézt všechny figurky celým hracím plánem a dostat je všechny co nejdříve zpátky
do domečku. Na rozdíl od "Člověče, nezlob se!" na začátku hry není třeba pro nasazení
"figurky" hodit šestku, stačí libovolné číslo, aby mohla vyrazit. Dále, pro příchod do domečku
není třeba hodit přesné číslo. Stojím-li tedy jedno políčko před domečkem a hodím šestku,
dostanu se tam i tak).
Pravidla hry:
1. Bloky si vylosují pořadí v jakém se rozestaví podle hracího plánu (čísla budou napsaná
u domečků). Začíná tým, který si vylosoval jedničku.
2. Postupně se hází kostkou a "figurky" chodí po hracím plánu. Pokud však stoupnou na
nějak označené pole, řídí se těmito pokyny:
políčko s úkolem/otázkou:
- úkol/otázka se plní až následující kolo před házením kostkou (splní-li úkol, může
házet kostkou a hrát dál, pokud ne, tak stojí)
- označení: O (jako otázka), Ú (jako úkol)
políčko +/- a transport:
- hráč se posunuje ještě při svém aktuálním tahu
- označení: např. +5 nebo -2
3. Pokud se hráč dostane na políčko, na kterém již je "figurka" jiného týmu, následuje
rozstřel: hráč na políčku i ten, který nově přišel si zahrají "kámen - nůžky - papír".
Ten, který vyhraje, zůstává na daném políčku a ten, který prohraje, se vrací o 5 políček
zpět.
4. Pokud je hráč na políčku úkol, otázka nebo příklad a nevyřeší zadání správně, musí se
vrátit o jedno políčko dozadu. Kostkou hází až v dalším kole, kdy přijde na řadu.
5. Vyhrává tým, který dostane nejdříve všechny své "figurky" do domečku, přičemž se hra
dohrává, aby se určilo pořadí ostatních týmů.
Poznámka:
Indicii k Bonusové hře získají pouze ty bloky, které dostanou všechny své 4 "figurky"
do domečku.
Pořadí bloků:
Nezúčastnili se: blok 4 a 8
Komentář:
Na první hru byla účast vyšší než jsme očekávali, nicméně v porovnání s ostatními hrami přišlo méně lidí, a to konkrétně 40. Hra trvala velmi dlouho, a tak bylo potřeba v půlce hry zasáhnout a hru urychlit. Nakonec vše dobře dopadlo a vítězná "pětka" si odnesla svoji výhru.
Copyright © 1996-2024 Silicon Hill. Všechna práva vyhrazena.